Следете най - изгодните оферти за пътуване тук!

Един уикенд в Милано и Верона

С голямо нетърпение очаквах пътуването до Милано. Не бях ходила в Италия до този момент, а толкова бях слушала за италианските градчета, за пицата и пастата, за сладоледа и какво ли още не. Пристигнахме на летището в Бергамо, оттам ни отде около час с автобус до Милано. Настанихме се в прилично хотелче и поехме по улиците на Милано.  Нещото, което не бива да пропускате е да видите миланската катедрала - Дуомо (Duomo)  вече - осветена, цялата сияеше.

Както всеки заблуден туристи, така и ние не пропуснахме да пием Coca cola  за 11 евро на кафенце срещу катедралата, но това ни беше като обица на ухото за следващия път. Никой не си даде сметка, че бяхме на ул. Мерканти в заведение Мерканти ;). Но пък спагетите бяха вкусни, малко суровички, но явно те така си ги правят.

На другия ден сутринта (събота) хапнехме в една квартална закусвалня с прекрасни кроасани и решихме да се поразходим из града - първата ни спирка беше паркът Семпионе (Parco Sempione) - прекрасно място за отдих и почивка :) особено когато навън е 30 градуса. Имаше езерце с патици, имаше спящи хора по пейките и такива, които бяха на плаж :).

Изморени от разходката решихме да хапнем в някое типично италианско ресторантче - пица и паста, този път прегледахме менюто по-подробно, напитките бяха на нормални цени и всички се втурнахме вътре, климатикът беше като награда след няколко часа пеша.

Следобяд решихме, че вече е време за шопинг и с нови сили потеглихме към бул. Буенос Айрес - много магазини, много нещо, човек трябва да предвиди поне 4-5 часа, за да може да разгледа магазините и то само от едната страна на булеварда, ние стигнахме до средата и с пълни чанти и леко изморени отказахме  апетитните намаления, които ни очакваха след всяка пресечка. Сега като се замисля е много изгодно човек да попадне на този булевард когато има разпродажба, много качествени облекла и обувки ти излизат на сметка.

Неделя - към края на уикенда и в началото на пътешествието до Верона тръгнахме с пълна пара към гарата в Милано. С голямо съжаление установихме, че няма нито едно работещо заведение, човек да няма къде да хапне един кроасан, страшно направо, намерихме все пак едно квартално заведение и след дълго чакане и опити да се разберем на италиански установихме, че един от служителите е българин - изведнъж комуникацията ни стана лесна и даже ни сервираха поръчката :)

Следващата спирка беше гарата, борихме се известно време с машината за билети и се сдобихме с такъв за Верона, че даже със запазени места, истината е, че много по-бързо и лесно се купува билет от тези машинките като го сравним с гишетата, където едва ли някой поназнайва друг език освен италиански, а умната машинка може и на английски, френски, немски :).

След близо два часа се озовахме във Верона - това градче е приказно, направо съм влюбена, има невероятна атмосфера. С тези тесни улички, и цветни балкони, с кристалната река и старинните мостчета се чувствах все едно съм в приказките. Не пропуснах да опитам сладоледа, не отстъваше на този от Милано :) - тези хора правят много вкусен сладолед, имаше даже с парченца пресни плодове ;).
Ето по-интересните места във Верона, отвсякъде те лъха очарования и се чувстваш щастлив :)

И така нашето приключение приключи, следващият ден потеглихме за летището и се прибрахме в България, даже беше успяло да ми залипсва легълцето.