почивка в другата бълария

Незнам защо толкова ме вълнуваше Македония-от мен наречена другата България.като си представя за момент че преди доста време това е било българия направо се изумявам.Реших че 2008 година няма да ходя на море а на почивка в Македония.Приготвях се две седмици от преди датата на пътуване.Разработвах маршути неща и места които искам да посетя.В един понеделнишки ден рано сутринта натоварихме един куфар в багажника на колата и едно пликче с сандвичи за изпът,качихме се сложихме коланите и тругнахме.Последното село преди границата ни с Македония -с.Жиленци е известно с това че полицайте там много "жилят".Минахме без проблеми и на границата си личи кои е българина(с малко усмиване го казах).От нашта страна ни бавеха около 1 час..докумети прегледаха колата...ужас имах чуството че няма да ни пуснат.Нещото за което се зарадвах е че ни предупредиха че целогодишно на територията на република Макдения се кара с фарове.От македонска страна само ни попитаха колко дни ще останем и ние отговорихме не повече от 5 дни.Предупредиха ни да си вземем настанителна карта от мястото където сме били, някаква тяхна политика.И след около 110 километра влязохме в Скопие.Моя шофьор се беше изморил и спряхме за по кафе в столицата.Не предполагах че града е толково голям ,чист и подреден.Направихме пауза за снимки на крепостната стена.Пиинахме кафе и продължихме за Охрид.И след около още 200 километра влязохме в града.В полите на планината Галичица се намира този толкова... просто нямам думи с които да опиша Охрид.намерихме квартира на главния булевард Туристичка и се настанихме.Извадихме багажа и фотоапарата и излязохме на разходка.Това място много ми хареса.В центъра на градчето е пълно с кафетерии.Снимахме се на езерото,нямаше абсолютно никакво вълнение беше толкова спокоино..че не можах да си представя.След няколко разходки в центъра се прибрахме за нощувка.Рано на другата сутрин поехме пътя към Св.Наум.Ако се посети Охрид и да не се посети това място просто не може.След града манастира е на около 30 километра.Но самия комплекс който е кацнал на една скала е уникален.По пътеката за манастира има много сувенирни магазинчета.Просто е супер.От тераската на манастира се вижда и Албания.Запалихме свещички за здраве ,поседяхме малко имам чуството че колкото и време да се седи няма да е достаъчно за манастира.При връщането в Охрид посетихме и манастира Св.Канео.от него се вижда една зашеметяваща гледка.Минаха още ден, два и трябваше да се прибираме, но на мен не ми се искаше...На тръгване си казах че скоро пак ще се върна там.Мястото което също ако не посетите много ще загубите е каньона Матка.Скалите между реката са уникални.Това място няма да забравя никога.